Veelgestelde vragen

Alle informatie die je nodig hebt over Boeketselect.

Kennismaken met Boeketselect?

Boeketselect heeft 30+ verschillende boeketten en planten. Ons doel: dat jij een boeket of plant cadeau kan geven. Betaalbaar en zonder problemen bezorgd bij jou, je geliefde, kennis of een zakenrelatie.

Waar komen de bloemen en planten vandaan?

Al onze bloemen en planten komen direct van Nederlandse kwekers en bloemisten. Bij elk boeket of plant staat precies beschreven uit welke Nederlandse kwekerij jouw nieuwe boeket of plant komt.

Hoe kan ik contact opnemen met Boeketselect?

Je kunt ons bellen, mailen of een DM sturen op Instagram. We zijn dagelijks bereikbaar van 09.30 – 17.00 uur op telefoonnummer 06-10948541. Handiger nog is een e-mail sturen naar info@boeketselect.nl. We reageren altijd dezelfde dag nog, zodat je snel antwoord hebt.

Zijn alle boeketten & planten op voorraad?

Ja! We hanteren een see-is-what-you-get beleid. Hebben we de boeket of plant tijdelijk niet op voorraad, dan vind je hem op Boeketselect. Is hij even niet leverbaar, dan vind je hem ook niet online. Zo ben je altijd verzekerd van een snelle levering van jouw favoriete boeket of plant.

Hoe snel worden boeketten en planten bezorgd?

Op werkdagen worden alle boeketten en kamerplanten binnen 72 uur bezorgd. Deze tijd is nodig om de bestelling, direct van de kweker bij jou te krijgen. Ook moeten alle bloemen en planten goed gecontroleerd en verpakt worden. Je ontvangt altijd een Track & Trace-code zodra het boeket of de plant ons verlaat, zodat je precies weet wanneer de bestelling bezorgd wordt.

Hoe worden boeketten en planten verzonden?

De Nederlandse kweker of bloemist levert de boeketten of planten op werkdagen binnen 72 uur af bij jou. De bestelling wordt verzonden met PostNL. Op het moment dat de bestelling de kweker of bloemist verlaat ontvang je altijd een Track & Trace-code. Zo weet je precies hoelaat de bestelling, doorgaans de volgende dag, bezorgd door PostNL.

Is de verzending van kamerplanten gratis?

Elke bestelling wordt gratis thuisbezorgd. Voor dit bedrag zorgen we voor een perfecte verpakking én top bezorging binnen 72 uur door onze pakketpartner PostNL in Nederland én België.

Hoe zijn de kamerplanten verpakt?

Na controle door Boeketselect wordt de bestelling stevig verpakt in een stevige, degelijke doos. De pot of onderkant van het boeket wordt aan de bodem bevestigd, en kan daardoor tijdens het transport niet verplaatsen of beschadigen.

Bovendien zorgen we ervoor dat de planten tijdens het transport voldoende water krijgen. Zo wordt de bestelling in topconditie bezorgd!

Mijn boeket of plant is beschadigd bezorgd: wat nu?

Ondanks zorgvuldige controle en goede verpakking kan het voorkomen dat een boeket of plant beschadigd wordt bezorgd. In dat geval ruilen we de bestelling natuurlijk graag bij je om. Onze bezorger levert jouw nieuwe boeket of plant, en jij geeft het beschadigde boeket of plant weer mee retour met de bezorger.

Mail voor een snelle afhandeling altijd één of meerdere foto’s van de beschadigde bestelling en verpakking naar info@boeketselect.nl. Na ontvangst nemen we zo snel mogelijk, maar altijd binnen 3 werkdagen telefonisch contact met je op om de omruiling in te plannen. Ideaal!

Kunnen bestellingen geretourneerd worden?

Nee, het is niet mogelijk om bestellingen te retourneren. Ook annuleren na bestelling is helaas niet meer mogelijk. Dit komt doordat de bestelling direct wordt doorgestuurd naar de Nederlandse kweker of bloemist. Enkel op die manier kunnen we ervoor zorgen dat de bloemen en planten binnen 72 uur bezorgd worden. Het herroepingsrecht, dat geldt voor andere producten, geldt helaas niet voor (levende) planten.

Hoe kan ik betalen bij Boeketselect?

Betalen bij Boeketselect kan met iDEAL en Bancontact. iDEAL, ook wel internetbankieren, is de populairste betaalmethode in Nederland. Als Belgische klant kunt u betalen met Bancontact.

Kan ik ook grote hoeveelheden bestellen?

Zeker. Boeketselect levert ook grote hoeveelheden. We werken hiervoor graag een maatwerk aanbod voor je uit. Het maakt hierbij niet uit of het gaat om 100 of 1.000 boeketten of planten op één adres, of op verschillende adressen. Mail ons op info@boeketselect.nl om de mogelijkheden te bespreken.

Kan ik als zakelijke klant op rekening betalen?

Ben je van plan vaker boeketten en planten af te nemen, of wil je bijvoorbeeld grote hoeveelheden bestellen. In deze gevallen kun je bij Boeketselect ook op rekening kopen. Mail info@boeketselect.nl om de mogelijkheden te bespreken.

Waar kan ik mijn zakelijke factuur vinden?

Direct na aankoop ontvang je van ons per e-mail een zakelijke factuur. Ook kun je de facturen van al jouw bestellingen vinden onder Mijn Bestellingen. Log hiervoor in met het e-mailadres waarmee je bij Boeketselect hebt besteld.